Vnitrofiremní kultura

Firemní kultura v sobě zahrnuje několik oblastí. Je to způsob, jakým se k sobě zaměstnanci chovají. Je to atmosféra, která ve firmě panuje. Jsou to hodnoty a vize, které jsou pro firmu klíčové a všichni zaměstnanci je sdílejí. Je to styl, jakým manažeři zaměstnance vedou.

Firemní kultura je specifická pro každou firmu. K tomu, abychom mohli jednotlivé kultury porovnávat, se využívá dotazník IKO. IKO hodnotí 4 oblasti – role, moc, výkon a lidé.

Role - hierarchie

Důležitost rolí je v přehlednosti pravomocí a odpovědností u jednotlivých stupňů vedení. Přecenění role znamená, že manažeři málo diskutují s podřízenými a ti mají málo prostoru pro svůj rozvoj.

Moc – systém

Systém je důležitým nástrojem procesů. Jeho přecenění znamená, že lidé stráví hodně času a energie doplňováním do systému a tak se stává brzdou a nikoli efektivním nástrojem rozvoje. 

Výkon – úkol

Důležitost úkolu spočívá v tom, že společnost živí, ale jeho přecenění znamená, že společnost je úzce zaměřená na výkon a méně na rozvoj zaměstnanců.

Lidé – rozvoj

Důležitost rozvoje je v kvalitativním růstu zaměstnanců a tím i výkonu. Při jeho přecenění se může stát, že se lidé příliš zaměřují na rozvoj a vytváření systému firemních hvězd, které jsou podporovány, a nezbývá mnoho prostoru pro výkon.

Chtěli byste se o firemní kultuře dovědět víc? Zajímá Vás, zda ve Vaší firmě existuje taková firemní kultura, která podněcuje zaměstnance k vysokému výkonu? Rádi byste firemní kulturu ve své společnosti změnili, ale nevíte jak na to?

Napište nám!

Produkty

Napište nám

Odeslat

Odeslat emailem

Odeslat